Monday 14 September 2015

sahabat

Dulu
Kita sentiasa meluangkan masa bersama
Saling berkongsi rasa
Saling bertukar cerita
Walau kita tahu setiap pertemuan itu perpisahan akhirnya

Sekarang
Ketika kau terpaksa memilih
Antara kemahuan dan tetapan
Kau akur pada tetapan
Yang inginkan kau pergi jauh dari sini
Demi sebuah cita-cita

Hari esok
Aku sentiasa mendoakan kesejahteraan kau
Walaupun aku tidak lagi berada di sisi
Untuk berkongsi cerita suka dan duka
Doaku akan tetap bersamamu
Agar kau sihat dan ceria di tempat baru

Sahabat, mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup
Sahabat, ingatlah kau selalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak di sini lagi
Sahabat, aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir
Aku di sini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
Tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah




No comments: